Ridge hudbu vnímá jen uvnitř sebe | Možná jednou

čtvrtek, července 06, 2017

Žánr Young Adult (tzv. literatura pro mladé dospělé) jsem četla nejspíš odjakživa. Je tomu ale teprve pár let, co knihy z tohoto odvětví opravdu nazývám jejich pravým jménem. Dřív to pro mě bylo prostě čtení na způsob "pro nás teenagery". Pro mé rodiče ještě před rokem, než jsem se začala profilovat skrz blog a navazovat spolupráce, to byla "literatura pro děti".
Dalo by se tedy soudit, že YA není jenom mladým termínem mezi knihami, ale že je to obecně mladý žánr. Ovšem i v takto mladém žánru lze najít úchvatnou literaturu. Literaturu, která se může srovnávat i s mezinárodními bestsellery.

Možná jednou je právě takovouto knihou. Jsou v ní jak humorné části, tak i dramatické prvky, které když čtete, máte na krajíčku. Především je to ale další kniha o hudbě - a tentokrát je jí i celá knížka doprovázená.


- přesunutý článek z minulého blogu -

A bylo to tady. Sydney oslavila své dvaadvacáté narozeniny.
Svých letošních narozenin se bála. Bála se toho velkého čísla, které na ni čeká. Ale utěšovala se nadějí, že její spolubydlící a zároveň nejlepší kamarádka Tori, společně se Sydneyiným přítelem Hunterem plánují nějaké velké překvapení - jinak by přece netrávili tolik času spolu, no ne?
Když se ale Sydney od svého souseda dozví, že jí je její přítel nevěrný, navíc s její nejlepší kamarádkou, 22. narozeniny se promění v peklo na zemi.
Sydney je nabídnuto přístřeší právě u zmiňovaného souseda Ridgeho. Ridge je talentovaný skladatel jedné populární kapely, jíž je zakládajícím členem. Mladý hudebník má ale psací blok a nejdou mu psát texty k jeho skladbám. Sydney mu s tím má pomoct.
Zatímco se tedy mladá dvojice poznává skrz hudbu, začne k talentovanému (a navíc velmi pohlednému) chlapci Sydney něco cítit. Jenže mezi nimi stojí nejedna složitá překážka. Jednou z nich je skutečnost, že je Ridge hluchý. To Sydney ale netrápí tolik, jako fakt, že má Ridge Maggie, dívku, kterou miluje natolik, že by pro ni byl schopný jít až na konec světa...

„Vůbec nepochybuju o tom, že se k sobě skvěle hodíme. Každý z nás by perfektně zapadl do života toho druhého. To naše životy nejsou perfektní pro nás.“


Tak jo. Řekla jsem si, že se v téhle recenzi budu krotit, ale prostě... TOHLE. SI. MUSÍTE. PŘEČÍST. Je to jako zlatý poklad na dně oceánu, který čeká na to, až si jej vytáhnete na palubu své lodi. Je to ta nejtřpytivější ze všech perel na náhrdelníku vaší ženy. A především, je to velké Možná jednou. Protože Možná jednou nadejde okamžik, kdy si budete muset přečíst knihu, jako je tato. Srdcervoucí. Knihu, která vám zlomí vaše srdce, aby ho následně znovu sešila dohromady.

Z obálky knihy jsem byla na první dobrou trochu rozpačitá. Celkově já nejsem úplně fandou lidí na obálkách knížek (buď se mi hnusí, nebo patří mezi mé nejoblíbenější). A tak jsem si hledala původní přebal Maybe Someday (po rozkliknutí se vám zobrazí původní obálka). A díky bohu Yoli za naší českou obálku! Opět jsme zaváleli, stejně, jako tomu bylo i u Lásky v prachu hvězd. Naše obálka je bombastická a velmi originální. Palec nahoru.

Co mě na knize mile překvapilo ale tak moc, že už po první stránce jsem si říkala: "Tak ty se dočkáš desítky, krásko," byla skutečnost, že autorka Colleen Hooverová si k ní zařídila ve spolupráci s hudebníkem Griffinem Petersonem i oficiální soundtrack skladeb. Skladby se objevují v průběhu celé knížky. Jsou zde texty, takže poznáte, kdy přesně a v jakém okamžiku si je ke knížce pustit. Já je mám aktuálně už i stažené v mobilu a poslouchám je všude, kde se dá! Mými oblíbenými skladbami jsou Hold On To YouLiving A Lie a Maybe Someday. Doporučuji!

„Vždycky je lepší mít někoho, na koho se dá svalit vina, když se věci zvrtnou.“



Knihy mě toho naučily opravdu mnoho, víte. A Možná jednou, není rozhodně výjimkou. Po jejím dočtení jsem zjistila, že, ačkoli jsem vždy tvrdila, že je to neodpustitelná škaredost, že dokonce ani nevěra není tak jednostranná záležitost. Protože, když se nad tím zamyslíme, ty lidi k tomu něco vedlo. Možná se zamilovali. Furt je to špatné, ale někdy se s tím ty lidé snažili bojovat a prostě prohráli, protože se nechali strhnout touhou. Nic není tak jednoduché, jak se zprvu může zdát.

Možná jednou nemám co vytknout, opravdu. Dle mého je to nejlepší kniha z Yoli továrny a jedna z nejlepších Young adultek, které jsem kdy četla. Prostě kniha, kterou musíte mít doma.
Moc děkuji za doporučení Radkovi Blažkovi - ty zkrátka víš, co mě baví a co mám ráda!

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Yoli - jen tak dál!
V článku jsou umístěny prokliky na web Srovname.cz.

11 / 10

(ano, až tak dobrá byla!)

You Might Also Like

3 coment�rios

  1. Díky tvé recenzi mám ještě větší chuť si tuhle knížku přečíst! Díky za tip:-)

    Mimochodem, máš moc pěkný blog:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :)!
      Na Možná jednou je většina recenzí velmi kladná - což je pro mne velmi milé překvapení - takže jsem samozřejmě i já ráda, že jsem tě nalákala :). Doufám, že se ti knížka bude líbit!

      PS: Jsem ráda, že se ti blog líbí, děkuju ♥!

      Vymazat
  2. 11/10 - píšeš mi z duše ♥

    OdpovědětVymazat