3. zahraniční host Humbooku || 3. ROČNÍK HUMBOOKFESTU

sobota, července 14, 2018


Když mi v březnu přišel hromadný email s oznámením, že patřím mezi ambasadorky letošního Humbooku, všechny jsme tak nějak začaly nevědomky sázet na dvě autorky, o kterých jsme tak nějak doufali, že se na největším YA festivalu objeví. Byly to Marissa Meyerová a Leigh Bardugo.
Krátce na to nám ale tak nějak došlo, že Marissa to být nemůže kvůli faktu, že jí má v té době, kdy se bude Humbook konat, vycházet druhý díl Renegátů a časově by to tedy neměla šanci zařídit.
A tak naši jistou sázkou byla právě autorka veleúspěšné série Šesti vran a Grišy; Leigh Bardugo.

„No mourners, no funerals!“

Leigh Bardugo patří aktuálně mezi nejvíce oblíbené píšící autory v žánru young adult a fantasy. Její knihy nejsou nijak přehnaně zaláskované, ba naopak; autorka se určitě nebojí dát do svých knih krev a násilí.
I u nás v Čechách a na Slovensku si našla silný zástup fanoušků, kteří se na ní už nedočkavě třesou.
Její knihy u nás vychází pod nakladatelstvím Fragment, které spadá pod Albatros media. Na Slovensku je tomu naopak Slovart, kdo její knihy vydává – v této zemi zatím vyšla pouze série Vrania šestka (Šest vran).

Od autorky jsem zatím četla jen první díl Šesti vran a líbil se mi. Ačkoli nepatřím mezi ty, jež Leigh uctívají a staví jí chrámečky a svatyně, její knihy (pro mne zatím jen kniha) mne velmi oslovily – autorka se jakýmsi způsobem snaží o návrat staré dobré fantasy, kde je hlavní fantastický svět a dějová linie, než láska dvou a více protagonistů. Její příběh má spád a určitě se nebudete nudit.
Mně samotné chvilku trvalo, než jsem si na styl autorčina psaní zvykla, ale když se do toho dostanete, je to pecka.

Leigh Bardugo by se nicméně určitě mohla porovnávat se Sarah J. Maasovou, alespoň co se popisů a rozvitých přívlastků týče. Celý děj knihy máte husí kůži, protože si dokážete vše představit s naprostou přesností. 


Leigh Bardugo je nejvíce očekávanou, o tom není pochyb – nicméně je také tou poslední, kterou na letošním festivalu můžeme ze zahraničí potkat.
Mou favoritkou pro letošní Humbook fest je určitě Claudia Grayová, na kterou se těším neuvěřitelně moc.
A co vy? Zaujal vás výběr tak moc, že už teď víte, že na Humbooku nebudete chybět? Anebo jste snad zklamaní? Určitě mi to dejte vědět prostřednictvím komentářů pod článkem, budu se na ně moc těšit!

You Might Also Like

0 coment�rios