Udělá vše proto, aby splnila jejich sny || Krasojezdkyně

středa, dubna 11, 2018


Než jsem tě poznala byla kniha, která ovládla svět po několika málo týdnech, co vyšla. Od té doby se autorka Jojo Moyesová a její knihy těší velké oblibě; ať už u mladších anebo u starších čtenářek.
A tak, když jsem se dozvěděla, že jí vyjde další román, neváhala jsem a o jeden výtisk Krasojezdkyně si zažádala do recenze.

Henri Lachapelle býval špičkový drezúrní jezdec v jezdecké akademii Le Cadre Noir ve Francii.
To vše bylo už ale hrozně dávno.
Nyní je Henri starý a v důchodu a jeho milovaná Florence už odešla na věčnost. Jediné, co mu ještě zbylo, je jeho láska ke koním a vnučka Sarah. V zapadlé části Londýna, kde nyní žijí, učí Sarah správné jízdě na koni od doby, co si děvče vůbec pamatuje. Mají totiž sen. Sen, že Sarah bude vůbec první dívkou, která se do slavné jezdecké školy kdesi v centru Francie, dostane.
Nic však není tak růžové, jak by se možná zdálo a jejich životem otřese katastrofa. Čtrnáctileté Sarah tak nezbývá nic jiného, než si poradit sama – ale ne na dlouho! 
Náhoda ji a právničku specializující se na zastupování dětí Natashu Macauleyovou svede dohromady. A v ten okamžik se začnou dít věci...

“Sometimes it took only a few words of faith to reilluminate a spark of confidence that the future could be something wonderful, instead of a relentless series of obstacles and disappointments.”
(překlad: „Někdy stačí pouze několik slov víry, aby byla zažehnuta jiskra důvěry, že budoucnost by mohla být něco báječného, namísto nekončící série překážek a zklamání.“)

Já jsem na tuhle prózu asi moc stará. Anebo moc mladá. S knihou jsem se potýkala strašně dlouho – a když mě to přestalo bavit, dala jsem si jednodenní čtecí maratón. Ale ani ten mi nepomohl!
Kniha má zajímavou zápletku a nápad, ale ten styl psaní byl pro mne utrpením. Je to takovým tím... ne pro teenagery přitažlivým způsobem napsáno.
Krasojezdkyni jsem nebyla schopná dočíst a opravdu mě to mrzí, protože Než jsem tě poznala se mi opravdu moc líbilo. Tato kniha mě však nepřesvědčila o tom, že umí autorka psát. 

Kniha má nicméně nádhernou obálku. Na dotek je hrubá, jak už je u autorčiných románů zvykem. A na co tedy já letím jako straka na šperky, jsou „razítka“ Edice světového bestselleru. V mých očích to cenu knihy zviditelně zvýší!

Jak už jsem psala, autorka Jojo Moyes je u nás známá hlavně díky knize Než jsem tě poznala. Další její úspěšný román je Poslední dopis od tvé lásky. U nás od ní vyšly tyto knihy: Než jsem tě poznala, Poslední dopis od tvé lásky, Krasojezdkyně, Život po tobě, Jeden plus jedna, Dívka, již jsi tu zanechal, Stříbrná zátoka. Její první román byla právě poslední zmiňovaná kniha, která vyšla v lednu v roce 2015.

Kniha Krasojezdkyně se mi tedy bohužel nelíbila, nicméně doporučuji si od autorky přečíst Než jsem tě poznala a následně se podívat i na stejnojmenný film – v hlavních rolí Emilia Clarke a Sam Claflin. 

Za poskytnutí recenzního výtisku bych ráda poděkovala nakladatelství Knižní Klub & Euromedia.

2.5* / 5*

You Might Also Like

0 coment�rios