O dívce, která toužila po lásce, ale osud s ní měl zcela jiné plány || Bez srdce

neděle, září 17, 2017

Marissa Meyerová. Autorka, o které se mluvilo a neustále mluví už několik měsíců. Své věrné čtenáře si získala především svou retellingovou sérií Měsíční kroniky, která vychází i u nás. Všichni z ní jsou „paf“ a já jsem mezi nimi jako černá ovce - jediná, která tento fenomén ještě nečetla. A tak jsem se to rozhodla napravit a zažádala si u Dobrých knih o její jednodílovku Bez srdce.



Už na úplném začátku se vám musím přiznat, že Alenka v říši divů nepatří mezi mé oblíbené filmy ani knížky. Alespoň ta verze od Burtona mě jako dítě dokázala vyděsit natolik, že ani teď, coby šestnáctiletá, nemám dost odvahy na to, abych si film pustila znovu - alespoň tomu tak bylo ještě před necelým týdnem.
Po přečtení Bez srdce se můj vztah k tomuto dílu naprosto změnil a já musela vše přehodnotit.

Příběh Bez srdce vypráví o mladičké Catherine žijící v Srdově. Catherine je krásná, mladá, okouzlující a chytrá dívka, po které všichni touží a každý ji má rád - dokonce i samotný Srdcový král v ní našel zalíbení. Přestože by si její rodiče moc přáli svou dceru provdat do královské rodiny, Cath má se svým životem docela jiné plány. Jakožto nejlepší pekařka v Srdově touží po svém vlastním malém pekařství - otevřít si ho plánuje se svou nejlepší přítelkyní a služebnou Mary Ann ze svého věna, což její rodiče okamžitě zamítají.
Zanedlouho je Cath pozvána na královský ples, kde se jí chystá samotný Král požádat o ruku, aby vedle něho usedla na trůn jako Srdová královna. Dívka ale na plese pozná tajemného dvorního šaška Šprýma a je si rázem jistá, že Král nebude ten, komu daruje své srdce...

Kniha Bez srdce je prequelem ke slavnému příběhu Alenky v říší divů pojednávajícím o Srdcové královně předtím, než se stala nejobávanější bytostí v Říši divů.

Ve vší vážnosti, má paní, jste... v půlpořádku?“

Jak jsem již psala o pár odstavců výše, kniha mě neuvěřitelně mile překvapila. Prvních dvacet stránek jsem sice měla menší problém s autorčiným stylem psaní - píše až směšně jednoduché popisy a takovým lehkým, pubertálním způsobem - ale postupně jsem si na něj zvykla a začal se mi dokonce i líbit. Kapitoly nebyly příliš dlouhé, takže děj rychle ubíhal.

Minulý týden jsem byla na Radši srazu a tam se mi ale stěžovala Sophie, kterou můžete znát z jejího instagramového profilu @page_eater, která knihu právě četla, že jí připadá zbytečně zdlouhavá. Během čtení jsem na to hodně myslela a bála se, že budu mít stejný problém, ale opak byl pravdou; děj se nevleče, ani není příliš rychlý. Taková zlatá střední cesta.

Dále bych chtěla nadhodnotit autorčin záměr v knize. Jak už anotace odhaluje, děj se točí kolem hlavní hrdinky Catherine, což má být Srdová královna předtím, než se provdá za Krále a usedne na trůn. Líbí se mi, jak si autorka hrála s charaktery - až do úplného konce jsem tiše doufala, že se Catherine podaří zvrátit osud a otevře si své pekařství a bude šťastná. Po přečtení této knížky už se na Srdcovou královnu nikdy nebudu dívat stejně - dokonce jsem v ní našla takové zalíbení, že se domnívám, že je z Říše divů mojí nejoblíbenější postavou!

Rozhodně se jedná o velmi originální příběh, přestože je na motivy už existujících knih. A jak říkám; dokázal zaujmout i čtenáře jako jsem já - tedy ne-fanoušky Alenky. A za to se Meyerové také klaním.


„Je nebezpečné něčemu nevěřit jenom proto, že tě to děsí.“

Jak jste si už jistě všimli, focení knížky pro tuto recenzi jsem si také nanejvýš užívala. Snažila jsem se přestrojit za Srdcovou královnu a myslím (alespoň vaše reakce na mém instagramu mě v tom utvrdily), že se mi to celkem i povedlo. Kniha má též úchvatnou obálku, na kterou se nemůžu i teď po dočtení knížky, přestat dívat s úsměvem na tváři.
Za mě tedy určitě „ano“. Tato kniha je úžasnou fantasy a velmi povedeným prequelem a já nemohu jinak, než že se od nynějška zařadím k těm, co jí všem budou doporučovat.

Za recenzní výtisk moc děkuji knihkupectví Dobré knihy.

10*/10*

You Might Also Like

7 coment�rios

  1. Moc hezky napsaná recenze, Ani! :) Knížku mám doma už hrozně dlouho a ještě jsem se k ní nedostal :D. Ten Marissin styl mi taky připadá takový hodně amatérský - holé věty, mizerný popis a líčení... ale zase je to čtivé :D. Z Měsíčních kronik jsem četl první tři díly - jako trojka už byla fakt dobrá, ale není to celé tak úžasné, jak všichni říkají :).

    OdpovědětVymazat
  2. Od autorky jsem zkoušela číst první díl Měsíční kroniky a nevím, moc mě to nechytilo a knížku jsem do knihovny vrátila nedočtenou. Od té doby mě nijak nelákalo její knihy vyhledávat, třebaže mají opravdu moc povedené obálky. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná recenze, nemůžu se dočkat až si knížku přečtu :)
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkná recenze :) Na knihu se chystám a těším, protože to bude moje první přečtená kniha od Marissy Meyer, kterou si všichni chválí :)

    OdpovědětVymazat
  5. Hezká recenze a ty fotky se ti opravdu povedly :) Tuhle knihu mám už v to-read listu a snad se k ní dostanu co nejdříve :)
    kath-the-bookworm.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. Skvělá recenze :) Já od autorky četla právě Měsíční kroniky jako většina, a naprosto je zbožňuji. Bez srdce už na mě čeká na poličce, ale zatím jsem se k ní bohužel nedostala. Měla bych to rychle napravit :)

    OdpovědětVymazat
  7. Skvěle napsaná recenze. Já jsem od autorky četla Cinder a také Bez srdce a na ni jsem měla podobný názor.

    OdpovědětVymazat