O dívce, jež si vybral samotný osud || Z VŮLE LUNY

pondělí, května 28, 2018


Příběhy z nového světa: Z vůle Luny byla knihou, o které jsem nevěděla absolutně nic, když jsem si o ní zažádala na recenzi. P. C. Castová, autorka této až šíleně tlusté knížky z továrny Yoli nakladatelství, pro mne byla také záhadou. Přestože se její předešlá série Škola noci donesla i ke mne, byly to jen zvěsti. Knihy od ní jsem si nikdy nepřečetla. A tak, když přišla Z vůle Luny, řekla jsem si: „Proč ne,“ a o knihu zažádala.
A že to byla parádní kniha, se dozvíte z této recenze.

Představte si nepředstavitelně poutavý příběh z jiného světa, dívku vyvolenou osudem, klany, psy a hodně, hódně dobrodružství.
To je příběh poutnice Mari z klanu Tkalců – klan, kde by se muži bez své Luňanky, vůdkyně kmene, pomátli, kdyby je žena vždy neomyla z noční horečky. A ostatní ženy jsou pokaždé naplněné obrovským smutkem, který s sebou táhnou jako břemeno. Krom toho, že je tedy Luňanka vůdkyní a má magickou moc uzdravovat svůj lid, promlouvá k ní také Matka Země. A Luňanka musí konat podle jejích přání. Nová vůdkyně klanu se vždy vybírá předešlou Luňankou.
Mariina matka Leda je nynější Luňankou. Leda stárne a proto si vybírá Soru, jednu z dívek, pro pozici budoucí Luňanky. Do doby, než jí Matka Země povolá do své náruče, musí žena naučit mladou dívenku vše, co bude potřebovat při vykonávání této nelehké pozice.
Mezitím se k Mari dostává malé štěně vlčáka, které k ní nepřirozeně moc přilne. Mari se rozhodne štěně ponechat a pojmenuje ho Rigel.
Když však jednoho dne napadne Tkalce nepřátelský klan Kumpánů a Ledu zabijí, musí se z malé rozesmáté dívky stát tvrdá bojovnice. Do toho je tu Sora, která neumí nic, co bude potřebovat na funkci Luňanky a posedlý lid noční horečkou. A když se do toho přimíchá ještě Nik z klanu Kumpánů, který hledá Rigela...
Budoucnost je v rukách Luny.

I just have to do the right thing, and recently I´ve realized that sometimes the right things seems crazy to those who don´t want change.

Já musím říct, že začátek byl krušný. Nelíbil se mi styl, jakým byla kniha napsána, dlouho mi trvalo, než jsem si na autorčin způsob zvykla, ale po nějaké sté stránce jsem to přestala vnímat.
Co mi zkrátka i teď, téměř dva měsíce po dočtení Z vůle Luny, vrtá hlavou, je fakt, že přestože má být Mari v knize osmnáct let, chovala sed téměř celou knihu jako by jí bylo pět. 
Tím pádem mi i poměrně dlouho trvalo, než mě četba začala aspoň nějak bavit. Do knihy jsem se dva týdny prakticky nutila a až když jsem na nějaký týden onemocněla, jsem se zatvrdila, že těch zbylých čtyři sta stránek dočtu, i kdyby mi to mělo zlámat kosti v těle. 
A vida. Nakonec to byla fakt dobrá kniha, na kterou jsem si musela jen delší dobu zvykat.

Jelikož doma nemáme vlčáka, tak sem přidávám aspoň tohle menší tele ♥

Do příběhu neobyčejné dívky jsem se za chvíli ponořila tak moc, že jsem knihu smlsla jako malinu ještě ten den, kdy jsem onemocněla. Moc mě bavil ten nový a poměrně originální svět, tématika rodiny a i ta romantika mi nevadila.
2. díl série by měl podle edičního plánu nakladatelství Euromedia vyjít 1. 12. tohoto roku pod názvem Bojovník slunce. No uvidíme. Já se na knihu moc těším a určitě se na ní chystám!

Obálka je klasickým dílem grafiků Yoli týmu. Jedná se opět o paperback s pevnými deskami a anotaci na zahnutém rohu obálky, kterou nalezneme po otevření knihy.
Obálka je temná, ale má krásný nádech postapokalyptické young adult fantasy knihy. Líbí se mi zejména to orámování. Co u knih obecně však ráda nemám, jsou fotky. To mě zklamalo hodně.
Obálku tedy hodnotím slabším průměrem.

Když to tedy celé shrnu; ze začátku se mi kniha moc nelíbila, na styl psaní autorky jsem si dlouho zvykala, ale jinak milý příběh z nového fantasy světa.

4* / 5*




You Might Also Like

1 coment�rios

  1. Já jsem sérii Školu noci četla a úplně ji milovala! Tuto knihu bych si jednou také ráda přečetla :)

    OdpovědětVymazat